Artizan Urban si LaCercei sustin eforturile Hospice Casa Sperantei

Viata e buna cu noi: ne place ce facem si putem trai din asta, locuim in sanul naturii, intr-o zona minunata a acestui oras superb, Brasov, ne bucuram de familie, prieteni si de membrii necuvantatori ai cercului nostru de fiinte dragi, adica cei trei caini: Bob, Paquita si Tano.

Ne tot gandeam ca este momentul sa dam inapoi ceva lumii din starea noastra de bine, sa facem un gest altruist, si nu stiam cum. Cand drumurile ni s-au intersectat cu oamenii de la Hospice Casa Sperantei…

Sigur ati auzit despre ei, sunt cei care ofera gratuit ingrijire pacientilor cu boli incurabile in centre specializate. Mai oficial spus, este o organizatie non-profit, infiintata in 1992 la Brasov, care a introdus conceptul de ingrijire paliativa in Romania. Conform statisticilor proprii, in cei 27 de ani de existenta, au ajutat aproape 30 000 de copii si adulti cu boli incurabile, prin centrele din Brasov, Bucuresti, Zarnesti, Fagaras si Adunatii Copaceni.

Hospice Casa Sperantei Brasov
Hospice Casa Sperantei Bucuresti

Si reusesc sa furnizeze aceste servicii gratuit gratie donatiilor si sprijinului pe care romanii le ofera, sub diverse forme. Este nevoie de foarte multi bani pentru sustinerea proiectelor caritabile de o asemenea amploare, adica este nevoie de foarte multa pricepere din partea echipei Hospice si a voluntarilor care li s-au alaturat pentru a convinge populatia sa-si aduca aminte ce este generozitatea si sa faca uz de ea in scopuri nobile.

Da, ne vom alatura si noi, cu cele doua brand-uri pe care le-am adus pe piata – LaCercei si Artizan Urban –, eforturilor echipei Hospice Casa Sperantei cu un proiect despre care va vom povesti la momentul potrivit. Astazi doar vrem sa va dam cateva informatii despre ce inseamna fundraising (strangere de fonduri) la acest nivel, pentru ca vrem sa contribuim la demersul de aproape 30 de ani al acestei organizatii de a deschide mintea romanilor spre implicarea in acte caritabile si ajutorarea semenilor aflati in situatii sensibile de viață.

Pentru asta, am stat de vorba cu doamna Gabriela Cozmescu,  Fundraising Manager Brasov, despre imaginea activitatii sale in societatea romaneasca:

Cum este vazut fundraisingul in Romania? In bula noastra de oameni educati si informati arata foarte bine, dar cum este vazut la nivelul intregii populatii? Sunt romanii receptivi la concept sau se gandesc la modul „altii care ne cer bani…”

Intreg mediul ONG a evoluat de-a lungul timpului. Oamenii au devenit mai deschisi si mult mai informati decat erau acum 15 ani si, implicit, a crescut nivelul de implicare. La inceput, „fundatiile” erau folosite, in mare masura, pentru inmatricularea fara taxe a autovehiculelor second-hand, din pacate, iar perceptia oamenilor a fost pe masura. Ulterior, mediul ONG a evoluat prin procese continue de educare, prin modificarea si actualizarea cadrului legislativ, prin popularizarea rezultatelor campaniilor sustinute, iar prin asta a crescut si nivelul de incredere in fenomen, atat al persoanelor fizice, cat si al companiilor.

Campaniile de fundraising au cunoscut un avant destul de puternic in ultimii ani, mai ales in social media. Nu a devenit cumva publicul rezistent la fundraising?

In mare, raspunsul este „nu”. In campaniile de fundraising ale ONG-urilor, in trecut, s-a insistat foarte mult pe aceasta problema si a fost evidentiat foarte putin rezultatul campaniilor. Modul de comunicare s-a schimbat in ultima vreme, iar acum este mult mai evidenta schimbarea pe care o campanie o genereaza. Nivelul de trai a crescut in Romania, iar acest lucru a permis oamenilor sa ii perceapa si pe cei de langa ei. Acum oamenii vad, stiu ca efortul si implicarea lor conteaza si le vine mai usor sa se implice.

Ce canale de fundraising functioneaza cel mai bine: cele din offline, mass-media, social media etc.?

Indiferent de canalul de comunicare, implicarea este, in general, declansata de implicarea individuala, de empatie, de incredere in ONG si in campanie. Desi se utilizeaza toate canalele de comunicare (in limitele bugetelor) pentru cresterea vizibilitatii cauzelor, fiecare proiect este diferit. Nu exista un top al eficientei canalelor de fundraising.

Exista cauze cu mai mult succes decat altele (succesul traducandu-se prin rezultatele campaniei de fundraising)?

Am putea spune ca proiectele in domeniul sanatatii strang cele mai multe fonduri, urmate de cele din educatie si servicii sociale.

Care sunt cele mai de succes mecanisme in campaniile de fundraising? Donatiile prin site, donatiile prin SMS, donatiile din impozitul pe venit, contributiile alergatorilor etc.?

Nu exista un top al eficientei, fiecare situatie e diferita, la fel cum spuneam si in cazul canalelor de comunicare. Fiecare ONG are particularitati – unele au campanii deschise si permanente de strangere de fonduri pentru activitati recurente, altele implementeaza proiecte punctuale. In functie de profilul ONG-ului si al campaniei, fiecare mecanism isi are plusurile lui.

Insa toate aceste mecanisme exista pentru a face implicarea cat mai facila pentru cei care isi doresc sa ajute. In functie de ONG si/sau de cauza sustinuta, poti oferi sprijin in mai multe moduri: prin voluntariat, printr-o donatie in bani (fie cash sau transfer bancar sau mandat de debit pentru donatii recurente, fie prin campanii SMS), prin donatii in produse sau obiecte, prin participare la diverse evenimente suport – cum fac cei care alearga la maraton pentru cauzele noastre, fie prin sprijinul de 2% din impozitul pe venit pe care orice angajat poate sa il ofere unui ONG.

Le multumim celor de la Hospice Casa Sperantei pentru munca depusa intru alinarea semenilor nostri suferinzi in toti acesti ani si abia asteptam ca, impreuna, sa facem si noi o mica diferenta in societatea romaneasca. Revenim cu detalii. Intre timp, fiti buni, pentru ca face minuni!

Sursa fotografiilor: Hospice Casa Sperantei

Sharing is caring

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *